donderdag 10 september 2015

Uit overgrootmoeders' tijd...

Naaien, stoffen kiezen, perfectionisme... het zit in m'n bloed. Het werd doorgegeven door mijn overgrootouders aan mijn moeders' kant.
Toen ik vandaag wat ging rommelen in het huis van de bomma en de bompa (ze verhuisden onlangs naar een appartement) vond ik deze foto:

Het is de etalage van de winkel van mijn overgrootouders. Lang geleden, nog voor de oorlog van '40-'45 baatten zij een bloeiende zaak uit. Mijn overgrootvader had dé stoffenwinkel van Lier: Huis Suta. Hieraan was ook een naaiatelier verbonden, dat dan weer door mijn overgrootmoeder geleid werd. Er werd echte Haute Couture gemaakt.

Wat vroeger een winkel en naaiatelier was, is nu een interieurzaak, naast een restaurant.

Benieuwd naar onze huidige stoffenwinkel? Klik hier!

3 opmerkingen:

  1. Wat een prachtige foto! En nu ben ik wel heel benieuwd welk restaurant daar nu gevestigd is? (An)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ha! De Cuistot... (voor de Haute Couture moest je geloof ik wat verder zijn)

      Verwijderen
  2. Prachtig zo'n oude foto! De naaikriebels zijn dan blijkbaar verder gegaan van generatie op generatie bij jullie. Leuk!

    BeantwoordenVerwijderen