woensdag 16 september 2015

Liebster Award.


He? Ikke? Genomineerd?!
Ja hoor! Vorige week nomineerde Carolien me voor de Liebster Award. Dit is een Award om beginnende bloggers even in de kijker te zetten. Wanneer je genomineerd werd, moet je de vragen beantwoorden van diegene die jou nomineerde en vervolgens zet jij op jouw beurt enkele blogs in de kijker en stel je hén 10 vragen.
Op deze blogs laat je dan een berichtje achter, zodat ze weten dat ze genomineerd zijn.

Here goes:

1.  Wat is je beroep in het dagdagelijkse leven?
Naast CEO van een gezin met 3 kinderen, ben ik ook een beetje boerin (geiten, kippen, konijnen, we hebben het allemaal!) en tuinier (moestuin, fruitbomen, ...).
Onze garage werd in 2014 omgetoverd tot stoffenwinkel.
Maar, mijn échte job is leerkracht van het 5de leerjaar. Ik werk halftijds...
2.  Hoe is de naam van je blog ontstaan?
Simpel... ik ben een juf en eet graag kersen! 
3.  Wat is je favoriete webshop?
Tja... het zou raar zijn, moest ik die van mezelf hier niet vernoemen, niet?www.stoffenmie.be
4.  Waardoor ben je beginnen naaien?
Toen ik zwanger was van onze oudste, bijna 10 jaar geleden, volgde ik samen met een vriendin naailessen bij het CVO.
Ook al lachte iedereen ons uit (naaien was toen absoluut nog niet hip), we hielden vol!
Vandaag de dag naai ik jassen en blazers alsof het niets is...
5.  Wat is je lievelingskleur?
Petrol.
6.  Hoe combineer je je hobby met je werk-huishouden-eventueel kinderen?
Ik werk halftijds en heb een 'Superman' in huis!
7.  Wat zijn jouw dromen voor de toekomst?
Ik maakte al heel wat dromen waar... Wat ik wel nog graag zou doen, is enkele grote reizen maken, de wereld zien.
8.  Hoe ziet jouw naaiplekje eruit? (fotootje misschien?)
Mijn man is echt een hebbeding! Afgelopen vakantie maakte hij een hobbyplek op maat en werd ook de winkel onder handen genomen. Foto's zullen later zeker nog volgen!
9.  Wie of wat is jouw inspiratiebron?
Ik steel overal wat mijn ogen. Pinterest, bloggers en gewoon kleding die in de winkel hangt, vormen mijn grootste inspiratiebronnen.
10.  Beschrijf jezelf in 5 woorden.
- Vastberaden, weet wat ze wil
- Babbel
- Soms onzeker
- Neemt de koe graag bij de hoorns
- Sociaal


Mijn beurt om enkele vragen af te vuren:
1. Voor welke muziek draai jij de volumeknop een tikkeltje hoger?
2. Wat zijn je talenten?
3. Stel: Je wint de Lotto, maar... je moet de helft aan een goed doel schenken...
    Wie krijgt van jou een financieel duwtje in de rug?
4. Wat is jou guilty pleasure? (een vraag die Unique Marieke ook stelde en die ik wel leuk vond!)
5. Wat vind je de allerbeste uitvinding ever?
6. Wat is je beroep in het dagelijks leven?
7. Voor wie heb jij bewondering?
8. Als je 1 dag in de huid van iemand anders zou mogen kruipen, wie zou je dan willen zijn?
9. Welke handige tip heb jij om ons leven aangenamer te maken?
10. Met welke naaimachine naai jij?

En bij deze nomineer ik:
- Zowiezohandmade

2 opmerkingen:

  1. Hallo, heel erg bedankt voor de nominatie!! Super leuk!
    Ik werd een tijdje terug ook al genomineerd en selecteerde op mijn beurt ook enkele blogs. (http://ellenw4.blogspot.be/2015/03/liebster-award-ii.html ) Het lijkt mee nogal raar om opnieuw een blogpostje aan de liebster award te wijden.
    Maar ik wil gerust hier voor jou mijn vraagjes wel beantwoorden hoor ;))

    1. Voor welke muziek draai jij de volumeknop een tikkeltje hoger?
    --> Helemaal into jaren 70 muziek! Ook begin jaren 80 vind ik super. Daarnaast ben ik eigenlijk een kei grote Michael Jackson-fan ;)
    2. Wat zijn je talenten?
    --> uh... mama zijn in de eerste plaats :) en misschien ook een beetje naaien. ik doe het nog maar recent (2 jaar), maar ik ben zeker dat ik het nog een hele lange tijd zal blijven doen! Ik ben nog geen top-naaister, maar dat wil ik wel graag worden!
    3. Stel: Je wint de Lotto, maar... je moet de helft aan een goed doel schenken...
    Wie krijgt van jou een financieel duwtje in de rug?
    --> Ik zou het schenken aan een instelling die zieke kinderen helpt. Of aan de wetenschap voor het helpen ontwikkelen van medicijnen.
    4. Wat is jou guilty pleasure? (een vraag die Unique Marieke ook stelde en die ik wel leuk vond!)
    --> caramel en snoep. Ik ben een enorm grote snoeper. Caramellekes zijn mijn lievelingskes:)
    5. Wat vind je de allerbeste uitvinding ever?
    --> de naaimachine :)
    6. Wat is je beroep in het dagelijks leven?
    --> Ik doe een halftijdse administratieve job op een telecombedrijf
    7. Voor wie heb jij bewondering?
    --> mijn mama, gewoon omdat ze mijn mama is, omdat ze super hard kan werken en plezier kan maken
    8. Als je 1 dag in de huid van iemand anders zou mogen kruipen, wie zou je dan willen zijn?
    --> Ik zou voor één dag Tinkerbell willen zijn ;) Het lijkt me heerlijk om te kunnen vliegen, fairy dust te kunnen maken en er magische dinges mee te doen.
    9. Welke handige tip heb jij om ons leven aangenamer te maken?
    --> dat vind ik nu eens een moeilijke sé! ik zou het niet weten :)
    10. Met welke naaimachine naai jij?
    --> Janome

    BeantwoordenVerwijderen