donderdag 10 november 2016

Een jurk voor prinses deugniet!

Ons nummerke drie... het is me er ééntje!
In september mocht ze starten in de kleuterschool. Tijdens week 1 toonde ze haar klasgenootjes enthousiast hoe je je koekendoosje kan vullen aan de toiletkraantjes om er vervolgens mee te spelen op de speelplaats. Tijdens week 2 overschilderde ze zorgvuldig de pas geverfde klasmuur van de juf met een prachtig kunstwerk! Tijdens week 3 hield ik mijn hart al vast... wat zou het nu weer zijn?!

Gelukkig bleek de 'ik-zal-de-juf-eens-testen-fase' voorbij te zijn, voorlopig toch, al blijft het een kapoen! ;-)
En zoals het een echte kapoen betaamt, blijven nieuwe kleren niet lang heel... Herkenbaar?



De nieuwe kousenbroek (die dus niet lang 'nieuw' bleef, omdat mevrouw letterlijk op grote voet leeft en haar tenen zichzelf dus gewoon door het voetgedeelte duwen...!) was een onderdeel van een outfit die ik eind september naaide op naaiweekend. Samen met een aantal toffe andere madammen vormen we 'Let's Stik Together.' (Bij haar kan je er af en toe ook wel eens iets over lezen!)

Ik maakte er voor mijn kleine prinses deugniet een roos kleedje met bruine accenten.
De stof met zacht roze kleur is gewoon een oud laken uit de kringloopwinkel.
Ik gebruikt het bovenstuk van de 'Just Knot It' en zette er anderhalve cirkelrok aan. Wanneer ze ronddraait waaiert de rok helemaal open (en daar is ze zó blij mee!).
Een cirkelrok vind ik doorgaans niet mooi op de heupen 'hangen'. Door anderhalve cirkelrok te nemen en deze bovenaan te fronsen, creëer je meer volume en dat vind ik mooier.
Alleen het omzomen van zo'n rok is een heel jobke!

.


Zijn er nog die wel eens op naaiweekend gaan? Vertel!

8 opmerkingen:

  1. Wow, als haar schollcarrière zich zo voortzet ... :-D Heel mooi jurkje trouwens!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. prachtig! ze ziet er wel superschattig uit je prinses deugniet

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is ook een heel lief kind, hoor! En wees er maar zeker van dat ze die schattigheid zo nu en dan tactisch weet in te zetten! ;-)

      Verwijderen
  3. haha, wat een grappig verhaal! en eentje met pit is net goed! heerlijk :-) tof jurkje ook! naaiweekend zou ik zo graag eens doen, maar het kwam er nooit van en nu woon ik in de VS, dus lukt het ook niet echt... ach ja, ooit ;-)

    BeantwoordenVerwijderen