maandag 18 april 2016

Eryn's Garden Party Dress... een nieuw patroon!

Af en toe ben ik echt een gelukzak!
Enkele weken geleden was dat weer het geval: ik mocht een nieuw patroon testen!
Woohoo!
Het betrof het nieuwe patroon van Lieveke en zus: Eryn's Garden Party Dress.

En... ik kon het niet laten: ik maakte er een heuse 'Hack' bij: de Garden Party Top!
Ik deel onderaan een extraatje, zodat ook julie zo'n topje kunnen maken... , want jullie zijn het waard!

Maar eerst... The Dress!


                                


                                 




De 'Garden Party Dress' komt in de maten 2 t.e.m. 10 jaar. Je kan eindeloos combineren: rimpelrokje of A-lijntje, haltertop of schouderbandjes, met of zonder zakjes, strikje, ...
Ik koos voor een versie met halter, A-lijn en zakken voor de jongste dochter.
De oudste kreeg dezelfde jurk maar ik kruiste de bandjes op de rug.
Zowel de voering als de buitenstof is van Soft Cactus en komen van deze winkel.

De maand april is bij ons een maand vol jarige nichtjes en vriendinnetjes... Voor 2 van hen naaide ik deze versie:

Ook hier werd Soft Cactus gebruikt uit dezelfde winkel. Een oranje paspelbandje zorgt voor net dat tikkeltje meer!


Tenslotte ben ik jullie nog een hack verschuldigd!
Ik maakte een zomers topje voor de oudste dochter met een stofje van Veritas:


De handleiding:

Plak dit tegen het patroondeel van zowel de voor- als achterkant van het topje.

Je neemt de nieuwe patroondelen over op stof. Ik koos hier voor een halter.
Ik nam over:
o in buitenstof:
- de halterlinten
- de voorkant (+ 3 cm zoom)
- de achterkant (+ 3 cm zoom)
o in voering:
- de voorkant (ZONDER zoom)
- de achterkant (ZONDER zoom)

De voering knip je zonder zoom, de buitenstof met zoom...


Voor de assemblage volg je de handleiding van het patroon. Enkel voor de zoom ga je anders
te werk:

Plooi de zoom van de buitenstof eerst 1,5 cm om.

Plooi vervolgens nog eens 1,5 cm om, zodat de zoom over de voering plooit.
Stik vast.
Op deze manier wordt je zoom minder dik en dus soepeler.
Veel plezier ermee!

Patroon:
Stof:
Soft Cactus
www.stoffenmie.be


Op zoek naar inspiratie? Bekijk dan zeker ook deze blogs:

Eryn's dresses Garden Party Dress Digitaal patroon Lieveke en zus

7 opmerkingen:

  1. Fan van al jouw versies! En super dat je de hack van het topje deelt, die ga ik zeker pinnen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Suuuuuperleuk zeg!! Wat een tof idee om er een topje van te maken!! Ik heb het meteen gepind! En mooie jurk!!
    (Volgende week mijn exemplaar! Leuk om al die testjurkjes nu in het echt te zien! Groetjes! Http://lilliepawillie.wordpress.com)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooie creaties.. superleuk! Dankjewel voor de tuto!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel mooi! Ons Fleur zou zeggen: Een kleed dat je mijn vleugeltjes ziet 😉

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een productiviteit, mooi resultaat! Supermooie eerste foto ook :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Super!! Leuke stofjes heb je gekozen!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. net naar jou gelinkt, want ik heb je hack gebruikt :-) https://lilliepawillie.wordpress.com/2016/08/01/noa-eryn-make-a-nice-couple/

    BeantwoordenVerwijderen